Šta je „Trtica Rajske Ptice“?
Pazi, svakako ćeš da saznaš nešto o neuhvatljivoj rajskoj trtici ako pogledaš predstavu koja se baš tako zove. Saznaćeš nešto ali nikad sve. Jer, baš sve o ovoj vrhunskoj tajni niko neće moći da ti kaže! Zato je to i tajna. I to vrhunska.

Ovaj komad se u originalu samo naizgled bavi procesom stvaranja umetničkog dela iako je i ta tema izuzetno lucidno i iščašeno razložena. Prava tema je ipak vezana za pitanja konstrukcije i rekonstrukcije identiteta, kao i za beskrupulozne manipulacije tim procesom.

Koristeći tehniku blisku modelu drame u drami, autor Stiv Tešić u ovaj porodični komad implementira psihološka, socijalna i ontološka pitanja savremenog sveta na koja teško nalazimo odgovore. Šta je to što danas – u vremenu izgubljenih iluzija, u vremenu cinizma i otuđenja – još može da nas pogodi, šta nam uopšte deluje dramatično? Pratimo tragedije izražene u brojkama, slušamo o ovoliko ili onoliko hiljada mrtvih i unesrećenih, ležerno prelazimo preko „pitanja Kurda“ ili bilo koje slične teme koja vremenom izaziva samo zamor i dosadu, i pri tom bizarno, estetski samozadovoljno pronalazimo da u ovome svetu postoje skladne tragedije najvišeg reda. Izgubivši empatiju sa tragedijom drugog, odustavši od saosećanja sa tuđom patnjom, odustajemo i od sebe samih.

PORFIROGENEZA, u internoj mitologiji, za koju je ova reč izmišljena, znači „genezu krvopijstva“. Reč je o onoj vrsti krvopijstva koje i danas zaokuplja našu stvarnost. Tema je, u stvari, toliko ozbiljna da joj se sme prići samo komediografski, „neozbiljno“. Jedina prava osveta krvopijama koje nam već vekovima sede za vratom jeste ismevanje, a ako u grotesknom pogonu parodije budemo i sami žrtvovani, utoliko gore po nas same. Šta drugo i zaslužuju ovce, koje su se ponadale da će ih vuk pustiti na miru, ako ga prethodno nahrane sopstvenom krvlju...

Podsećajući da je Aristofan jedan od najpoznatijih grčkih komediografa, i da je po oceni svetskih teatrologa "Lizistrata" njegov najbolji tekst, Popović je rekao novinarima da će u 65-godišnjoj istoriji užičkog teatra, sa 510 premijera, ovo biti prva premijera nekog antičkog komada.

Pozorišna drama Kraj vikenda demistifikuje tradicionalne bračne uloge. Bračni partneri, u odnosu u kojem se jedan supružnik žrtvuje za drugog, gde se izgubila početna bliskost i ljubav, pronalaze načine da se međusobno muče. Na kraju, oni ponovo nalaze privlačnost, koja ih spaja.

Predstava Došljaci plod je višemesečnog istraživanja ekipe brojnih saradnika, različitih generacija i umetničkih opredeljenja, iz koga su nastala dva autohtona scenaska dela  koja su ponajviše povezana našom željom da odgovorimo na neka pitanja koja postavlja delo Milutina Uskokovića. Ulični performans Došljak i predstava Došljaci naše su kolektivno razmišljanje vezano i za teme uskokovićevog romana i za mogućnosti njegove savremene interpretacije.

logo pozorista 250

Trg partizana 12 - 31000 Užice, Srbija

centrala (031) 522-097, 519-966

 

XXVII JUGOSLOVENSKI POZORIŠNI FESTIVAL UŽICE 

od 1-7. novembra 2022.

Sve o njemu i prethodnim festivalima pogledajte na:

www.JPF.uzickopozoriste.rs

Pozorište na socijalnim mrežama

Ovog meseca na programu

 

Četvrtak 1. jun u 11:00
DUGONJA, TRBONJA I VIDONJA

Mala scena Užice

Petak 2. jun u 12:00
DUGONJA, TRBONJA I VIDONJA

Mala scena Užice

Četvrtak 8. jun u 20:00
PREMIJERA
R.U.R.
ROSUMOVI UNIVERZALNI ROBOTI

Karel Čapek
Adaptacija i režija: Dragana Varagić
Velika scena Užice

Utorak 13. jun u 20:00
59. Festival ''Joakim Vujić''
MESEC(DANA)NA SELU

ZAJEČAR

Četvrtak 15. jun u 20:00
Prva repriza
R.U.R.
ROSUMOVI UNIVERZALNI ROBOTI

Karel Čapek
Adaptacija i režija: Dragana Varagić
Velika scena Užice

Ponedeljak 26. jun u 20:00
Gostovanje

D PIG
FOČA